Menu
(0)
Search Varukorg

FAQ´s - Vanliga frågor och svar

Hur vet jag att min order gått igenom/är min order mottagen?
När vi mottagit din order skickas en orderbekräftelse till den angivna mailadressen. Har du inte erhållit denna, så vänligen kontrollera den angivna mailadressen så att den stämmer. Uteblir orderbekräftelsen trots rätt mailadress, så har din order dessvärre inte blivit registrerad hos oss. Har du angivit fel mailadress så kontakta kundtjänst, webshop@grandparfymeri.se så korrigerar vi detta.

Vart befinner sig mitt paket just nu?
När vi behandlat och skickat din order får du en leveransbekräftelse via mail med ett kollinummer på ditt paket. Beroende på vilket leveranssätt du valt, kan du enkelt spåra ditt paket på Posten eller DHL

När skickas min beställning?
Vi behandlar och skickar alla inkommande beställningar på nästkommande helgfri vardag. Vid hög belastning, tex vid stora kampanjer, kan behandlingstiden bli något förlängd.

Jag har inte fått min faktura
Fakturan skickas från Klarna via e-post till dig när din beställning är behandlad och på väg, har den uteblivit så vänligen kontakta Klarna, telefonnummer: 08- 120 120 10.

Övriga frågor ang min faktura
All fakturahantering sker via Klarna som är ett externt bolag. Vänligen kontakta Klarna om du har frågor gällande din faktura. Telefonnummer till Klarna är: 08- 120 120 10.

Hur skickar ni mitt paket?
Vi skickar ditt paket med Posten eller DHL, beroende på vad du som kund väljer i kassan. Postens paket levereras antingen i din brevlåda eller till ditt närmaste postombud, beroende på storlek och värde. Har du valt DHL som leverantör, så skickas ditt paket direkt till ditt närmaste DHL-ombud, varefter du mottar en avisering om upphämtning.

När får jag mina varor?
Vanligtvis är leveranstiden mellan 1-3 helgfria vardagar. Vårt mål är självklart att du ska få dina varor så fort som möjligt, men vid stora kampanjer kan dock leveranstiden bli något längre.

Vad sker om mitt paket inte hämtas ut?
Normal liggetid hos serviceombud är ca 14 dagar, därefter skickas det automatiskt tillbaka till oss. Vid outhämtade paket debiteras du en avgift på 199 kronor för hanteringskostnader, som Inkluderar expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt samt returbehandling.

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?
Det går fint att utnyttja ångerrätten, förutsatt att varan är oanvänd, plomberad och att plasten/förpackningen inte är bruten. Läs mer om returer och vart du skickar den i våra köpvillkor. Vid eventuell retur är det du som kund som står för returfrakten.

Kan jag beställa varor till utlandet?
I dagsläget levererar vi endast inom Sverige.

Jag har angivit fel adress/mobilnummer vid beställningen, hur ändrar jag detta?
Kontakta kundtjänst, webshop@grandparfymeri.se så ändrar vi dina uppgifter.