Menu
(0)
Search Varukorg

Leveranser

Dina varor levereras vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar* förutsatt att varorna finns i lager. Vi reserverar oss för eventuellt missvisande lagersaldon samt slutförsäljning. Grand Parfymeri tillämpar inte delleverans om en eller flera varor i beställningen ej kan levereras. Istället skickas de varor som kan levereras och de varor som inte kan levereras krediteras kunden. Om ditt köp översteg 500 kr från början debiteras du självklart ingen fraktkostnad. Vi levererar enbart inom Sveriges gränser.

*Vi reserverar oss för eventuell längre leveranstid under kampanjperioder då vi har väldigt många beställningar att behandla.

Du väljer själv om din beställning levereras direkt hem till dig med PostNord eller till utlämningsställe med DHL. Din order levereras till den adress du anger när du avslutar ditt köp. Kontrollera att du angett korrekt leveransadress och mobilnummer.

PostNord 
Din beställning levereras hem i brevlådan om möjligt med Postens 1:A Klass Varubrev. Om paketet inte ryms i din brevlåda hamnar det på närmaste utlämningsställe och aviseras då via sms.

DHL
Din beställning levereras till ett utlämningsställe i närheten av din hemadress. Du får en avisering via sms eller mail när ditt paket finns att hämta. SMS-avisering sker till det mobilnummer du anger i samband med köp. Saknas korrekt mobilnummer sker avisering via mail.

Fraktkostnad

Beställningar över 499 kr levereras gratis. Vid beställningar under 499 kr är fraktkostnaden 49 kr.

Ångerrätt

I enlighet med Distansavtalslagen har du som kund hos Grand Parfymeri 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Du har även rätt att ångra köpet om leveransen av varan är försenad. För att utnyttja din ångerrätt meddelar du Grand Parfymeri via mail, telefon eller brev inom ångerfristen. Du som kund står för returkostnaden. Varan ska returneras i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätt gäller inte för produkter där plomberingen/förseglingen på förpackningen har brutits. Grand Parfymeri förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.
Reavaror bytes ej.

När vi fått tillbaka varan sker återbetalning så snart som möjligt och senast inom 30 dagar från att vi mottagit ditt meddelande om att du vill utnyttja din ångerrätt. Om din hantering av varan inneburit en värdeminskning av densamma kommer vi att göra ett avdrag med ett belopp motsvarande denna värdeminskning.

Reklamation

Vi tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut produkter med produktionsfel alt trasig produkt utan extra kostnad. Vänligen kontakta oss inom skälig tid (2 månader) från det att du upptäckt felet. Vi står för eventuella kostnader för retur av reklamerad vara.
Vid allergisk reaktion ber vi dig att kontakta oss så fort problemet uppstår gärna med någon form av dokumentation på reaktionen alt läkarintyg, som vi kan bifoga tillsammans med det formulär vi vill att du fyller i och returnerar till oss tillsammans med produkten.

Outlösta paket

För paket som inte blir utlösta debiteras en avgift på 199 kronor för hanteringskostnader. Det gäller expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt samt returbehandling.